tisdag 10 januari 2012

Jeans Projekt... nu rackarns!

Tjosan höj!

Nu har det äntligen blivit dax för att plittra ihop mina första jeans. Sjukt spänd över hur det kommer att gå. Men man har ju fått en goig bloig tand efter jackan, så det borde ju som gå alldeles gallant. Har ju även kvar min eminenta lärare=) http://www.thebluethimble.blogspot.com/

Steg ett innan man kan börja kluddra ner sitt mönster är att ta ut lite mått från sina favvo jeans. Så mosar man i lite nålar både häran o däran, eller på extremt exakta ställen men som sitter lite häran o däran.


Man mäter o donar några uns och skriver upp lite siffror, funderar och kliar sig i hövve. Nu är det dags att kluddra mönster




När jag kände att jag började bli okelidokeli nöjd med mönstret sydde jag upp en enkel toil utan gylf o annat jox bara för att kolla så att måtten stämde, och självfallet gjorde dom det, bara några pytte justeringar för att få lite bättre form på det hela. 


Nu har jag ett kanoners mönster... tror jag iallafall... så nu är man ett steg närmare... änna =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar