torsdag 1 mars 2012

Nytt inköp

Tjonksan!

Eftersom att det inte är så mycket aktiviteter på sysidan just nu, så tänkte jag att jag lägger upp lit bilder på e göttigt inköp som jag gjorde när jag var i den kungliga hufudstaden. Hade egentligen inte tänkt att rucka på e krona på kontot då man ä student och int direkt den tätaste snubben i stan.... Men så kikar man in på Unionville och vips så bidde man ju som tvungen till att ta på si spenderarböxera.... skit...



Men titta sicken tjusig rackare jag hittade. Fint hantverk från Mr Freedom, ett "deadstock non sanforized", alltså ett tyg som inte längre tillverkas och har inte genomgått en krympbehandling, chambray tyg. Som efter att den blivit uppsydd har bitt tvättat en gång.


Skjortan är väldigt limiterad och i norden så finns det endast tre exemplar. Anledningen till detta, som redan nämnt, är att den är gjord av ett deadstock tyg. Jag skulle tippa på att tyget är från ca 50-60-tal. Vill ni ha mer info om skjortan så kan ni kika HÄR


Ni kan ju självklart klicka på bilderna så att dom blir större.

Nästa inlägg kommer att innehålla ett nytt jeansprojekt, för nu finns det lit tid till övers och det kryper i fingrarna för att få komma igång. Har även fått mi e ny iphön med blixt, så nu kommer det bli lit bättre kvalla på bilderna. Så håll utkik.

Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar